Saturday 18 October 2014

till we meet again

"err hai" "sapa nama ?" tanya puteri. "sakinah" "saya puteri" saat tu dalam auditorium untuk hari pertama sebagai mahasiswa. kau tak kenal aku, aku tak kenal kau. tapi ditakdirkan sifir ABC secara random tu, buat kita kekal sampai sekarang. pelik, aku tak pernah jumpa kau waktu MDS. siyes. aku ingat, kawan rapat aku mungkin zura, atau yasmin atau atiqah bee atau zati tapi who knows, YOU and ME. kemudian kita jumpa atiqah suje y kita panggil tiq, kita jumpa khadijah y kita gelar jah. dan gaduh2 kita pun, masih boleh rapat, masih boleh memahami satu sama lain. betul la orang kata, sahabat ini bila kita selesa buat segala perkara keji selamba. haha u know what i mean. shh! then we decide every move, we do together. kita pergi lata kinjang, kita lemas. kita selamat. otw balik, kita singgah tesco beli bahan2 nak buat coleslow then baru balik. yang best nya, zura cakap 'wei, hari ni kan hari jadi x (nama dirahsiakan)'. kita pun plan sesuatu. jeng jeng jeng. siyesly, until now, rasa bersalah lagi pada mangsa. kemudian kita pergi karaoke. kita cari line kt hujung hostel siswi (sekarang gamma) atas sekali semata-mata nak download drama korea. kau ingat tak jah? time ni sem lepas. ada sekali tu time exam, jah demam. dia bangun tengah malam dia nak air. dia nampak botol put. dia ingat air apa tah, dia buang. dia tak tahu y dia buang tu air zam-zam. apa lagi jauh hati la put ngan dia. aku y tiada kena mengena ni tak tahu nak sokong siapa. kalau kata jah salah, dia tengah demam. kalau kata put, dia tak salah pun, dia mangsa. cuma terkilan mungkin. petang tu aku ajak put naik koridor atas. kat atas tu sejuk. sesuai untuk rilek2 time petang. kat situ dia luah semua rasa dia pada aku. dia nangis. aku cuma mendengar supaya hatinya lembut untuk maafkan jah. dan alhamdulilah, lepas tu semua ok. ingat lagi tak put ? time tu kita sem 2. kemudian banyak lagi agenda kita y kita susun, tak jadi, tapi y tak rancang menjadi. haha. well. manusia merancang, Allah sebaik2 perancang. sekarang tak sangka kan, kita lepas ni pergi bawa haluan masing2. takde lagi jah y suka cakap lepas, put y suka sentap (hatinya lembut), tiq y suka interrupt(kdg2 annoyed haha) dan min y suka sembang ( her bf actually haha). kepada korang, hope kita jumpa lagi, jaga diri tau. kalau nak buat benda keji tu selamba, ingat y rumate korang time tu bukan kitorang. haha inshaAllah. i will put your name in my du'a. may Allah bless all of you and all my friends ( batch 12/14 uitm tapah ). take care buddys. gonna miss you :)

1 comment:

  1. Aku ingat nah ooiii.... time Aku lemas ko jd heroin Aku then ko pon sekali lemas hewhew.... then my hero time Abg yg pakai baju biru(pujaan Hati put)... but pasal befday x tu.... Aku rasa meme jahat pon org jemput kita then kita kenakan org tu........ sampai skrg dy x taw... merancang untuk menyatakan kebenaran tp tergendala......

    ReplyDelete